20 Şubat 2011 Pazar

Bunu yazan Tosun!

Jack Trout ve Al Ries Pazarlama Savaşları kitabında durumu gayet basit ve net anlatır. Eğer sen pazarda 2.’ysen SALDIRI yapmalısın. Hem de öyle yandan, kenardan değil, göbekten saldırmalısın 1.’ye. (Memleketimin sevgili pazarlama direktörleri, pazarlama-satış yöneticilerine şiddetle tavsiye ederim bu kitabı. Okuduysalar bir daha okusunlar, bir daha, bir daha okuyup ezberlesinler.)

Turkcell, pazarda lider konumunda rahat rahat yellenirken, birden ortaya ciddi bir rakip çıktı: DA DAM! Vodafone. Önceleri pek bir pısırık, pek bir hasbelkaderciyken, gitgide açıldı. Bizim mevzuat, rakibe adını vererek saldırmayı yasaklasa da, Vodafone bir çıkar yol buldu. Zamanında Hulusi Derici’nin, Vestel kullanan genç çiftin yaşlı komşusunun köpeğine ANJELİK (a.k.a ARÇELİK) demesi problem olmuştu.
Vodafone ona da hiç bulaşmadan figürleri yerine doğruca yerleştirip yola çıktı. Hemen açıklayalım kimin kim olduğunu:


Devamlı değişen tipolojisiyle kırmızıya karşı mücadele eden Şafak Sezer = Turkcell
Kırmızı = Vodafone
Basit mi? Evet basit. Basit ve etkili çünkü insan zihni karmaşıklığı sevmez. Rolleri açık açık belli etmeniz gerekir. Şimdi de Turkcell’deki Tosun ve Damat’ı açıklamaya çalışalım.
Tosun = Diğer GSM operatörleri? Öylesine bir komik? Milli Güreşçi? Recep İvedik? Bir yabancının kaynı? (Ein? Kayın?)
Damat = Turkcell? Dış kaynaklı güçler? Dış kaynaklı GSM operatörleri? Hanımına hiç kavuşamayan beceriksiz?
Tüketicinin zihni fazla zeytinyağı yemiş beyin salatasına döndü. Kimin, kim olduğu belli değil.

Ha bir de Sinyal kıyafetine bürünmüş yumurcaklar var. Onlar ne iş yapıyor bilmiyorum. Ama onların rolü belli, açık ve net. Onlar, Turkcell.
Turkcell 55 TL’lik paketini açıklamak için sevimli yumurcakları devreye sokarken, “kaç kuruşa konuştuğunu kolayca anlayabildiğini açıklamak için” kamp yapan Tosun ve Damat’ın karşılaştığı İKİ BÜYÜK MEMEYİ kullanıyor. Sonra da verdiği ekstra hizmetler için, geçmişte kullandığı bir ismi, Gülse Birsel’i devreye sokuyor.
Benim kafam karıştı. Aynen Maksimum reklamlarında kaç taksite ne kadar ne kazandığımı anlayamadığım kadar çok karıştı.
Vodafone’da kafam rahat. Ne yumurcaklar var, ne Gülse var, ne de tosunlar… Saldırı planı hazır ve net. DİKKAT KIRMIZI deyişi yerine cuk diye oturuyor. M.Ö 532 anlayana saz çaldırıyor.
Özgür Doğan
http://vagabondpeople.wordpress.com/2010/04/ sitesinden alınmıştır...

0 yorum:

Yorum Gönder