20 Şubat 2011 Pazar
Vasatsın sen sosisli, vasat kal!
13:02 | Gönderen
Editör |
Kaydı Düzenle
Paul Arden şu ünlü kitabında “ne mutlu, iyi ki dandik reklamlar ve dandik reklamcılar var” der. Bu bir nevi serzeniştir. Onlar olmasa bizim değerimiz anlaşılmaz şeklinde de özetlenebilecek bu düşüncenin derin, bazılarının kanına dokunan bir yanı da vardır. Televizyonu, reklamlar için izleyen sayısı, o muhitteki reklamcı sayısı kadardır diye düşünürüm hep. Doğrudur da. Kimse oturup reklam izlemez… Reklam izlemeye bize gelsenize demeyiz yan komşuya. Oysa reklamın bam teli de buradadır.
Gossage, “kimse sosisli sandviç yemek için maç izlemeye gelmez, herkes maç izlemeye gelir, yanında da sosisli sandviç yer” der. Reklamcının hası da Gossage gibi düşünendir. Çarşamba toplantılarında Cannes’da ödül alan reklam filmlerini izliyoruz. Herkes bayılıyor, hatta sırf bu yüzden toplantıları iple çekenler var. O filmler izlenebilir olanlar, bir de %90’lık kesim var, izlenemeyenler! Bizim işimiz, tekrar tekrar sıkılmadan izlenebilecek ve ürünün vaadini doğru şekilde aktaracak reklamlar yapmak. Şimdi televizyonu açıp bakın, kaç reklam filmini tekrar tekrar izleyebiliyorsunuz, “kaçında sıktı yaaa!” diyorsunuz? Bir de sizi sıkmayan ama ürünün vaadini de zinhar anlatmayan filmler var. Gallerli David’in “şaklabanlık yapanlar” dediği. Yine de dönüp dönüp Old School tayfasını (Ogilvy-Bernbach-Reeves…) dikkatle okumak gerekiyor. Bernbach’ın VW işlerini masaya yatırıp, biz nerede yanlış yapıyoruz demek gerekiyor.
(80’lerin sonuna doğru DDB tarafından yapılan şu ünlü snowplough reklamı. Basit bir cümleyi etkili bir reklama dönüştürmüş.
Sizce kar temizleme aracının sahibi, kar temizleme aracına nasıl ulaşıyor? Zekice.)
Özgür Doğan
http://vagabondpeople.wordpress.com/2010/04/ Sitesinden alınmıştır...
Gossage, “kimse sosisli sandviç yemek için maç izlemeye gelmez, herkes maç izlemeye gelir, yanında da sosisli sandviç yer” der. Reklamcının hası da Gossage gibi düşünendir. Çarşamba toplantılarında Cannes’da ödül alan reklam filmlerini izliyoruz. Herkes bayılıyor, hatta sırf bu yüzden toplantıları iple çekenler var. O filmler izlenebilir olanlar, bir de %90’lık kesim var, izlenemeyenler! Bizim işimiz, tekrar tekrar sıkılmadan izlenebilecek ve ürünün vaadini doğru şekilde aktaracak reklamlar yapmak. Şimdi televizyonu açıp bakın, kaç reklam filmini tekrar tekrar izleyebiliyorsunuz, “kaçında sıktı yaaa!” diyorsunuz? Bir de sizi sıkmayan ama ürünün vaadini de zinhar anlatmayan filmler var. Gallerli David’in “şaklabanlık yapanlar” dediği. Yine de dönüp dönüp Old School tayfasını (Ogilvy-Bernbach-Reeves…) dikkatle okumak gerekiyor. Bernbach’ın VW işlerini masaya yatırıp, biz nerede yanlış yapıyoruz demek gerekiyor.
(80’lerin sonuna doğru DDB tarafından yapılan şu ünlü snowplough reklamı. Basit bir cümleyi etkili bir reklama dönüştürmüş.
Sizce kar temizleme aracının sahibi, kar temizleme aracına nasıl ulaşıyor? Zekice.)
Özgür Doğan
http://vagabondpeople.wordpress.com/2010/04/ Sitesinden alınmıştır...
Etiketler:
Olay reklam yazıları
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
Categories
Blog Archive
-
▼
2011
(21)
-
▼
Şubat
(21)
- BABA KESTİRİYORUM... ALLAH İYİLİĞİNİZİ VERSİN BU N...
- FINDIK REKLAMI- DUBAİ
- REKLAMI NE HALE GETİRMİŞLER- YASAK REKLAM DEMİŞLER...
- AVRUPADA OLAY OLAN İNANILMAZ BİR REKLAM
- GÖSTEDİRİLDİĞİ ÜLKELERDE İZLENME REKORLARI KIRAN O...
- Yahşi Cazibeden, cazibeli reklam. Ay menim şen pil...
- Dünyaya Güneş Gözlüğünden Bakmak
- Vasatsın sen sosisli, vasat kal!
- Bunu yazan Tosun!
- Yudum ünlü ‘türkü’den ilham aldı!
- Olay Yaratan Reklam Afişleri-7
- Olay Yaratan Reklam Afişleri-6
- Olay Yaratan Reklam Afişleri-5
- Olay Yaratan Reklam Afişleri-4
- Olay Yaratan Reklam Afişleri-3
- Olay Yaratan Reklam Afişleri-2
- Olay Yaratan Reklam Afişleri-1
- Turkcell- Sobayı yakamayan öğretmen
- Turcell- Recep İvedik Çin de Reklamı
- Arabayı uçurumdan aşağı attılar- komik yabancı reklam
- Şafak Sezerli reklam çok komik!
-
▼
Şubat
(21)
About Me
Sample Text
About me
Reklam deyince aklına ne geliyor???
Blogger tarafından desteklenmektedir.
0 yorum:
Yorum Gönder