21 Şubat 2011 Pazartesi

BABA KESTİRİYORUM... ALLAH İYİLİĞİNİZİ VERSİN BU NASIL REKLAM


Vatandaş gsm reklamını ne hale getirmiş, kırıldım yahuuu................

FINDIK REKLAMI- DUBAİ


Fındık Reklamları serisinin Dubai sürümü. Araplar'ın fındık miktarıyla ilgili yorumu oldukça ilginç :)

REKLAMI NE HALE GETİRMİŞLER- YASAK REKLAM DEMİŞLER, SERBEST OLACAK HALİ YOKYA


Vatandaşın biri gsm hattı reklamını kendine göre uyarlamış, gelde gülme...............

AVRUPADA OLAY OLAN İNANILMAZ BİR REKLAM


Sahneler harika sanki gerçek gibi, izlerken hayretler içinde kaldım.

GÖSTEDİRİLDİĞİ ÜLKELERDE İZLENME REKORLARI KIRAN OTOMOBİL REKLAMI

20 Şubat 2011 Pazar

Yahşi Cazibeden, cazibeli reklam. Ay menim şen piliçim

Aslıhan Gürbüz (Cazibe) - ŞenPiliç Reklamı
Saba Tümer ve Şukufe’den sonra Yahşi Cazibe!
Yahşi Cazibe dizisinin sevilen karakterlerinden Cazibe’ye hayat veren oyuncu Aslıhan Gürbüz, Şen Piliç’in yeni reklam yüzü oldu. Daha önce Saba Tümer ve Zuhal Topal ile çalışan Şen Piliç, şimdi de Yahşi Cazibe dedi.
Gıda pazarının önemli aktörlerinden Şen Piliç, yeni reklam filminde izleyicisine, son dönemde TV dizileri arasında kendisine özel bir yer edinen Yahşi Cazibe adlı dizinin sevilen karakteri Cezibe ile sesleniyor. Yani oyuncu Aslıhan Gürbüz. Daha önce de Saba Tümer, Zuhal Topal nam-ı diğer Şukufe gibi isimlerle çalışan marka, TV dünyasının parlayan isimlerini vakit kaybetmeden reklam filmlerine taşıyor.
 
Reklamda Aslıhan Gürbüz, Yahşi Cazibe’nin hamarat ev hanımı olarak izleyici karşısına çıkıyor. Yine dizideki gibi reklamda da Azeri Türkçesi ile rol alan oyuncu, geçtiğimiz günlerde keşfedilen güzel sesini de reklamda kullanıyor.
www.medyaloji.net sitesinden alınmıştır...

Dünyaya Güneş Gözlüğünden Bakmak



Yazın güzellik/yakışıklılık seviyesinin % 80’lerde gezdiği Türkiye’de, bu oran kışın % 20’lere düşmektedir.
Ve;
Yazın ‘ciddi/taviz vermez surat ifadesi’ seviyesi % 80’lerde gezerken, kışın bu oran % 20’lere düşmektedir.
                          
Sebep ise bellidir: Güneş gözlüğüdür. Çıkarmayın o gözlükleri, yakarım.
Acaba bu hanım kızımız ne kadar güzel ve ne kadar ciddi bir hayat felsefesi var ha?!?
(LoremIpsumDolorSitAhmet Araştırma Şirketi gururla sundu. Araştırmaya yardımcı olan Hafızcancan’a saygılarımla.)
http://cenubi.tumblr.com/ Sitesinden alınmıştır...

Vasatsın sen sosisli, vasat kal!

Paul Arden dedi ki...Paul Arden şu ünlü kitabında “ne mutlu, iyi ki dandik reklamlar ve dandik reklamcılar var” der. Bu bir nevi serzeniştir. Onlar olmasa bizim değerimiz anlaşılmaz şeklinde de özetlenebilecek bu düşüncenin derin, bazılarının kanına dokunan bir yanı da vardır. Televizyonu, reklamlar için izleyen sayısı, o muhitteki reklamcı sayısı kadardır diye düşünürüm hep. Doğrudur da. Kimse oturup reklam izlemez… Reklam izlemeye bize gelsenize demeyiz yan komşuya. Oysa reklamın bam teli de buradadır.

Gossage, “kimse sosisli sandviç yemek için maç izlemeye gelmez, herkes maç izlemeye gelir, yanında da sosisli sandviç yer” der. Reklamcının hası da Gossage gibi düşünendir. Çarşamba toplantılarında Cannes’da ödül alan reklam filmlerini izliyoruz. Herkes bayılıyor, hatta sırf bu yüzden toplantıları iple çekenler var. O filmler izlenebilir olanlar, bir de %90’lık kesim var, izlenemeyenler! Gossage reklamcının hasıBizim işimiz, tekrar tekrar sıkılmadan izlenebilecek ve ürünün vaadini doğru şekilde aktaracak reklamlar yapmak. Şimdi televizyonu açıp bakın, kaç reklam filmini tekrar tekrar izleyebiliyorsunuz, “kaçında sıktı yaaa!” diyorsunuz? Bir de sizi sıkmayan ama ürünün vaadini de zinhar anlatmayan filmler var. Gallerli David’in “şaklabanlık yapanlar” dediği. Yine de dönüp dönüp Old School tayfasını (Ogilvy-Bernbach-Reeves…) dikkatle okumak gerekiyor. Bernbach’ın VW işlerini masaya yatırıp, biz nerede yanlış yapıyoruz demek gerekiyor.
(80’lerin sonuna doğru DDB tarafından yapılan şu ünlü snowplough reklamı. Basit bir cümleyi etkili bir reklama dönüştürmüş.

Sizce kar temizleme aracının sahibi, kar temizleme aracına nasıl ulaşıyor? Zekice.)

Özgür Doğan
http://vagabondpeople.wordpress.com/2010/04/ Sitesinden alınmıştır...

Bunu yazan Tosun!

Jack Trout ve Al Ries Pazarlama Savaşları kitabında durumu gayet basit ve net anlatır. Eğer sen pazarda 2.’ysen SALDIRI yapmalısın. Hem de öyle yandan, kenardan değil, göbekten saldırmalısın 1.’ye. (Memleketimin sevgili pazarlama direktörleri, pazarlama-satış yöneticilerine şiddetle tavsiye ederim bu kitabı. Okuduysalar bir daha okusunlar, bir daha, bir daha okuyup ezberlesinler.)

Turkcell, pazarda lider konumunda rahat rahat yellenirken, birden ortaya ciddi bir rakip çıktı: DA DAM! Vodafone. Önceleri pek bir pısırık, pek bir hasbelkaderciyken, gitgide açıldı. Bizim mevzuat, rakibe adını vererek saldırmayı yasaklasa da, Vodafone bir çıkar yol buldu. Zamanında Hulusi Derici’nin, Vestel kullanan genç çiftin yaşlı komşusunun köpeğine ANJELİK (a.k.a ARÇELİK) demesi problem olmuştu.
Vodafone ona da hiç bulaşmadan figürleri yerine doğruca yerleştirip yola çıktı. Hemen açıklayalım kimin kim olduğunu:


Devamlı değişen tipolojisiyle kırmızıya karşı mücadele eden Şafak Sezer = Turkcell
Kırmızı = Vodafone
Basit mi? Evet basit. Basit ve etkili çünkü insan zihni karmaşıklığı sevmez. Rolleri açık açık belli etmeniz gerekir. Şimdi de Turkcell’deki Tosun ve Damat’ı açıklamaya çalışalım.
Tosun = Diğer GSM operatörleri? Öylesine bir komik? Milli Güreşçi? Recep İvedik? Bir yabancının kaynı? (Ein? Kayın?)
Damat = Turkcell? Dış kaynaklı güçler? Dış kaynaklı GSM operatörleri? Hanımına hiç kavuşamayan beceriksiz?
Tüketicinin zihni fazla zeytinyağı yemiş beyin salatasına döndü. Kimin, kim olduğu belli değil.

Ha bir de Sinyal kıyafetine bürünmüş yumurcaklar var. Onlar ne iş yapıyor bilmiyorum. Ama onların rolü belli, açık ve net. Onlar, Turkcell.
Turkcell 55 TL’lik paketini açıklamak için sevimli yumurcakları devreye sokarken, “kaç kuruşa konuştuğunu kolayca anlayabildiğini açıklamak için” kamp yapan Tosun ve Damat’ın karşılaştığı İKİ BÜYÜK MEMEYİ kullanıyor. Sonra da verdiği ekstra hizmetler için, geçmişte kullandığı bir ismi, Gülse Birsel’i devreye sokuyor.
Benim kafam karıştı. Aynen Maksimum reklamlarında kaç taksite ne kadar ne kazandığımı anlayamadığım kadar çok karıştı.
Vodafone’da kafam rahat. Ne yumurcaklar var, ne Gülse var, ne de tosunlar… Saldırı planı hazır ve net. DİKKAT KIRMIZI deyişi yerine cuk diye oturuyor. M.Ö 532 anlayana saz çaldırıyor.
Özgür Doğan
http://vagabondpeople.wordpress.com/2010/04/ sitesinden alınmıştır...
18 Şubat 2011 Cuma

Yudum ünlü ‘türkü’den ilham aldı!



Yudum' dan çok güzel bir reklam filmi.
Zeytinyağı ile gençlik kavramı arasında da güçlü bir bağ kuran film ‘yemeğine gençlik kat’ sloganıyla yayınlanıyor. Yudum yağları, reklam filmi ile ekranda boy göstermeye başladı. ‘Zeytinyağlı yiyemem aman’ adlı türkünün sözlerinden ilham alan reklam, eski kuşak ile genç kuşak arasındaki rekabeti komik bir dille ekrana taşıyor.